Chat med oss

I ordinær arbeidstid (9 -17) kan du regne med svar innen én time. Utenom arbeidstid og i helger prøver vi å svare innen 12 timer etter henvendelsen

Kontakt oss

Vil du kontakte oss per mail? Vi prøver svare på alle mailer innen 24 timer etter de er mottatt i ukedager. Send oss en e-post til support@otto.no

Akutte henvendelser

Har du problemer med bilen og trenger veihjelp eller hendelsen har skjedd utenfor arbeidstid? Ring dette nummeret:
+47 679 00 400

Kom i gang

Hva trenger jeg å vite for å komme i gang med Otto?

Illustrasjon bruker med mobil

Hvordan oppretter jeg en Otto-konto?

Følg disse tre trinnene for å registrere deg på Otto:

  1. Last ned Otto appen i AppStore eller Google Play.
  2. Åpne appen og registrer deg.
  3. Du må ha BankID og hatt et gyldig norsk førerkort (klasse B) sammenhengende i minimum ett år om du skal kjøre bil.

 

 

Førerkortet mitt blir ikke godkjent

Vi sjekker ditt førerkort mot Statens vegvesen. Har du ikke et førerkort fra Norge må du ta kontakt med oss på hei@otto.no så hjelper vi deg med registreringen.

Er det en aldersgrense for brukere?

Du må være fylt 18 år for å benytte deg av el-sykler og el-sparkesykler. Skal du kjøre bil, må du ha være fylt 18 år og ha et gyldig førerkort.

Hva koster det å bruke Otto?

Priser kan variere fra lokasjon til lokasjon. Du ser prisene på din valgte lokasjon inne i appen. Du kan lese mer om våre priser her: otto.no/priser

Hva om jeg ikke har dekning på mobilen?

Bilene åpnes og låses via Bluetooth. Du er med andre ord ikke avhengig av å ha dekning der du er. Så lenge du har aktivert Bluetooth på mobilen din vil du få kontakt med bilen og du kan åpne eller lukke bilen.

Jeg er USBL medlem. Hvordan får jeg min bonus?

For å få 5 % bonus på tjenesten må du legge inn ditt medlemskortnummer i appen. Dette legges inn i feltet «legg til kode» som du finner i menyen. Du må legge inn«usbl» etterfulgt av ditt medlemskortnummer (uten mellomrom). Bonus vil bli overført din bonuskonto.

Leie bil

Hvordan suser jeg av gårde med en Otto bil?

Bil ikon

Hvordan reserverer jeg en bil?

Du kan velge mellom å reservere en bil ved å trykke «reserver bil» eller leie en bil nå dersom bilen er ledig ved å trykke «kjør nå». Du må legge til betalingskort før du kan reservere den bilen du ønsker. Vi reserverer et depositum på minimum 500,-

Hva er inkludert i leien?

Du betaler for leie av bilen. Kilometer kommer i tillegg. Otto regner automatisk ut drivstoffnivå på tanken før og etter leieforholdet. Du er selv ansvarlig for å fylle opp drivstoff, og dersom bilen tilbakeleveres med mindre drivstoff enn ved leiens start, vil differansen beregnes og legges til sluttsum. Dersom bilen leveres tilbake med mer drivstoff enn ved leiens start vil det overskytende beløp bli trukket fra total sum.

Bruk mobilen som nøkkel under leieperioden

Bruk appen som nøkkel under hele leieperioden. Her kan du også avslutte og forlenge leieperioden. Husk å ta ut alle personlige eiendeler før du avslutter.

Hvorfor må jeg ta bilder av bilen?

Før du kan starte leieperioden og før du leverer den tilbake, må du ta bilder av bilen i appen, minimum 4 bilder. Dette er for din sikkerhet, slik at bilen er i lik stand da du hentet den som når du leverer den.

Jeg får ikke kontakt med bilen

Får du ikke kontakt med bilen kan det skyldes at du ikke har slått på Bluetooth. Sørg for at Bluetooth er på før du prøver igjen. Skulle det fortsatt ikke fungere, ta kontakt med oss på chat eller telefon: 679 00 400

Jeg får ikke start på bilen

Startsperren skrur seg på noen minutter etter at du har trykket på «Åpne» i appen. Har du ikke startet bilen, kan startsperren allerede ha slått seg på. Trykk på «Åpne» i appen på nytt og se om bilen starter.

Hva skjer dersom jeg blir forsinket?

Så lenge bilen ikke er reservert etter deg går dette fint. Du må da forlenge leieperioden i appen. Er bilen reservert og du ikke rekker tilbake til leveringstidspunktet er det viktig at du tar kontakt med oss på 679 00 400.
Ved forsinket levering påløper det et gebyr i tillegg til leiepris for den ekstra tidsperioden brukeren har Kjøretøyet. De til enhver tid gjeldende gebyrsatser er tilgjengelig her: http://www.otto.no/priser.

Må jeg rengjøre bilen før jeg leverer den tilbake?

I disse spesielle tider er det viktig at alle bidrar til å minimere smitte. Vi ber derfor alle våre brukere om å rydde bilen, kaste søppel og huske å ta med seg alle sine eiendeler etter bruk. Vi oppfordrer alle våre kunder til å lese våre retningslinjer for Covid-19 og følge råd fra FHI her.

Avslutte leieperioden

Når du er ferdig med din leieperiode, må du avslutte i appen. Trykk på «Avslutt leieperioden». Gjør du ikke dette, vil leien din fortsette å løpe. Sørg for at du har tatt med deg dine eiendeler ut av bilen før du avslutter.

Leie sykkel

Avsted i en fei? Hopp på en elsparkesykkel eller elsykkel fra Otto.

Elsykkel elsparkesykkel ikon

Hvordan booker jeg en sykkel

Finn ønsket lokasjon i appen, velg deretter ønsket fremkomstmiddel. Du må ha lagt inn betalingskort før du kan suse av gårde. Du bør stå nære sykkelstativet når du bekrefter din leie. Trykk på kjør nå, så får du en kode som du taster inn på stativet. Du velger selv hvilken sykkel du vil ta ut. Tast inn koden på skjermen ved siden av den valgte sykkelen.

Hvor lenge kan jeg ha sykkelen?

Du kan ha sykkelen så lenge du vil. Priser er oppgitt i appen. Du har også full oversikt over din leieperiode i appen.

Avslutte leieperioden

Sett sykkelen tilbake i stativet. Sørg for at denne sitter godt. Leieperioden din vil da automatisk avsluttes.

Sykkelen har feil/mangler

Ser du en eller flere sykler på stativet som har mangler/feil? Vennligst rapporter dette til Otto. Du kan enten ringe oss, chatte med oss eller send en e-post til mikro@otto.no